Aksaray Valiliği koordinesinde, Vali Murat Duru’nun himayelerinde yürütülen “Madde mi, Mana mı? Yoksa Bağımlılık mı?” Projesi kapsamında, Aksaray Millî Eğitim Akademisinde eğitim gören öğretmen adaylarına yönelik bağımlılıkla mücadele farkındalık eğitimi düzenlendi. Programda, öğretmen adaylarının meslek hayatlarına başlamadan önce bu alanda bilinç kazanmaları hedeflendi.

Uzman Eğitimciler Bilgilendirme Yaptı
Alanında uzman eğitimciler tarafından gerçekleştirilen eğitimlerde; bağımlılığın birey ve toplum üzerindeki olumsuz etkileri, koruyucu ve önleyici yaklaşımlar, risk faktörleri ile öğretmenlerin öğrenciler üzerindeki rehberlik sorumluluğu kapsamlı şekilde ele alındı. Ayrıca sağlıklı nesillerin yetiştirilmesinde eğitimin üstlendiği kritik role dikkat çekildi.
Öğretmenlerin Rehberlik Rolü Vurgulandı
Yoğun katılımla gerçekleştirilen programda, öğretmenlerin yalnızca akademik başarıya değil, öğrencilerin sosyal ve psikolojik gelişimlerine de katkı sunan önemli birer rehber olduğuna vurgu yapıldı. Bağımlılıkla mücadelede erken farkındalık oluşturmanın, çocuk ve gençlerin sağlıklı gelişiminde belirleyici bir unsur olduğu ifade edildi.
Eğitim programı, öğretmen adaylarının bağımlılıkla mücadele konusundaki bilgi ve farkındalık düzeyini artırırken, geleceğin nesillerine rehberlik edecek eğitimcilerin mesleki donanımlarının güçlendirilmesine de katkı sağladı. Yetkililer, eğitim yoluyla güçlü bireyler ve sağlıklı bir toplum oluşturma hedefi doğrultusunda benzer farkındalık çalışmalarının kararlılıkla sürdürüleceğini belirtti.
Fatma Altınok

