Ana Sayfa Arama Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya

Ortaköy’de Su Krizinin Nedeni Ortaya Çıktı

Ortaköy’de iki gündür yaşanan su kesintilerinin ardından Belediye Başkanı Ahmet Koyuncu, patlayan 30 yılı aşkın asbestli ana içme suyu hattında inceleme yaptı. Koyuncu, ilçenin içme suyu altyapısını tamamen yenileyecek projenin Cumhurbaşkanlığı onay aşamasında olduğunu açıkladı.

Ortaköy’de iki gündür yaşanan su kesintilerinin ardından Belediye Başkanı Ahmet

Ortaköy’de iki gündür yaşanan su kesintisinin nedeninin, 30 yılı aşkın süredir kullanılan asbestli ana içme suyu hattında meydana gelen büyük arıza olduğu açıklandı. Ortaköy Belediye Başkanı Ahmet Koyuncu, patlağın yaşandığı bölgede incelemelerde bulunarak hem mevcut hattın durumunu gösterdi hem de ilçenin tamamını kapsayan yeni içme suyu altyapı projesinin Cumhurbaşkanlığı onay aşamasında olduğunu duyurdu.

Patlağın meydana geldiği noktada açıklamalarda bulunan Koyuncu, su kesintisinin sebebinin 350’lik ana içme suyu borusundaki arıza olduğunu belirtti. Patlayan hattın özel üretim döküm malzemeden oluştuğunu ifade eden Koyuncu, gerekli parçaların temini için ekiplerin çalışma yürüttüğünü söyledi.

Boruların ve vanaların yıllar içerisinde ciddi şekilde yıprandığını belirten Koyuncu, hattın birçok noktasında paslanma ve delinmeler oluştuğunu kaydetti. Toprak altında kalan vanaların büyük bölümünün kullanılamaz hale geldiğini ifade eden Koyuncu, bu nedenle arızalara müdahalenin zorlaştığını dile getirdi.

30 Yıllık Asbestli Hat Yenilenecek

Yaklaşık bir buçuk yıldır yeni içme suyu hattı projesi üzerinde çalıştıklarını belirten Koyuncu, Ortaköy genelini kapsayan projenin tamamlandığını ve onay sürecinin devam ettiğini açıkladı.

Koyuncu, “Ortaköy’ün geleceğini kurtarmaya çalışıyoruz. Projemiz tamamlandı. Şu anda Cumhurbaşkanlığında onayda. Onaylanması halinde ilçemizin içme suyu altyapısını tamamen yenileyeceğiz” dedi.

Avrupa Birliği tarafından kullanımı yasaklanan asbestli boruların halen Ortaköy’de hizmet verdiğine dikkat çeken Koyuncu, kaynaklardan çıkan suyun temiz olduğunu ancak eski altyapının önemli riskler oluşturduğunu ifade etti.

Yeni Yapılan Yollarda 27 Yama Sayıldı

Altyapı sorunlarının üstyapıya da zarar verdiğini belirten Koyuncu, kısa süre önce yapılan yolların sürekli yaşanan su patlakları nedeniyle bozulduğunu söyledi.

Otogar ile adliye arasındaki yaklaşık 500-550 metrelik yolda inceleme yapan Koyuncu, iki buçuk yıl önce yapılan yolda 27 ayrı yama bulunduğunu gösterdi. Sürekli yaşanan arızalar nedeniyle yeni yapılan yolların tekrar tekrar kazıldığını belirten Koyuncu, altyapı yenilenmeden kalıcı üstyapı yatırımlarının mümkün olmadığını vurguladı.

Vatandaşlardan sabır isteyen Koyuncu, önceliklerinin günü kurtarmak değil, Ortaköy’ün geleceğini güvence altına almak olduğunu belirterek ilçedeki köklü sorunları çözmek için çalışmalarını sürdürdüklerini ifade etti.

Hattaki arızanın giderilmesi için ekiplerin çalışmalarının devam ettiği bildirildi. Ağustos Gerçe