Geri Dönüşüme Teşvik Sürüyor
Aksaray Belediyesi, çevre bilincini artırmak ve geri dönüşüm alışkanlığını yaygınlaştırmak amacıyla hayata geçirdiği Sıfır Atık Marketi uygulamasını sürdürüyor. Belediye, geri dönüştürülebilir atıkları teslim eden vatandaşları çeşitli hediyelerle teşvik ederek hem çevrenin korunmasına hem de sürdürülebilir yaşam kültürünün gelişmesine katkı sağlıyor.

Altı Farklı Atık Türü Kabul Ediliyor
Kafeler Caddesi girişinde hizmet veren Sıfır Atık Marketi’ne cam, kağıt, metal, plastik, atık pil ve bitkisel atık yağlarını getiren vatandaşlara kalem ile sokak hayvanları için mama hediye ediliyor. Uygulama sayesinde hem geri dönüşüm oranlarının artırılması hem de çevreye duyarlı davranışların yaygınlaştırılması hedefleniyor.
Hem Doğa Hem Sokak Hayvanları Kazanıyor
Belediye tarafından yürütülen uygulama, geri dönüşüm bilincini teşvik ederken sokak hayvanlarının beslenmesine de destek sağlıyor. Vatandaşların çevreye duyarlı davranışlarının ödüllendirilmesiyle, sosyal sorumluluk ve çevre koruma anlayışı aynı projede buluşturuluyor.
Aksaray Belediyesi, tüm vatandaşları geri dönüştürülebilir atıkları çöpe atmak yerine Sıfır Atık Marketi’ne teslim etmeye davet etti. Belediye yetkilileri, küçük gibi görünen çevreci adımların gelecek nesillere daha temiz, daha sağlıklı ve yaşanabilir bir çevre bırakılmasına önemli katkı sağlayacağını belirterek, “Atığını getir, doğayı koru, hediyeni al” çağrısını yineledi.
Ağustos Gerçe

